Monday, December 19, 2011

Better Late Than Never??

People said--- Better LATE than Never.
Aku selalu ketinggalan dalam pelbagai perkara yang mendatangkan untung dan kebaikan untuk diri sendiri.
Tak tahu dimana silapnya, tapi kalau bab-bab jahat-- aku lah yang sampai dulu.

Perkara-perkara baik = Better late than never
Perkata-perkara kurang baik= Been there done that!
LOL!

Jumaat lepas, aku tergerak untuk isi borang biru putih seperti dalam gambar dibawah:

Demi untuk mendapatkan buku biru seperti dalam gambar dibawah:

Haih.aku tahu-- umur da menginjak ke angka 27 tahun depan
Tapi baru sekarang kelam kabut kalut sedunia nak belajar menyimpan
Alasan yang selalu aku berikan-- Macammana nak saving kalau bulan2 pun tak cukup!
Itu sekadar alasan..Biar ikat perut sekalipun.. Biar jadi kurus dan hilang lemak sekalipun..
Aku rasa aku tak boleh ikut kata hati untuk "membuang" duit secara suka2
Guna sebanyak mana yang aku mampu aje.
At least sebulan, masuk sikit pun tak ape..

Masa dapat buku biru itu..air mata meleleh setitik dua.
Tak tahu kenapa-- tapi rasa rugi sangat bila 9 tahun duduk di KL tapi langsung tak ada saving!
Menyesal atas masa yang dibazirkan secara hoohaaa dan sia-sia.
Memang menyeksa batin! Terkesima hati dan jiwa...
Sumpah tak patut!

Tapi bak kata orang, barang lama jangan dikenang.
Move on..Jangan pandang belakang!:D

Jadi, si buku biru---
Andalah pemangkin masa depan saya bermula sekarang
Cukup tak cukup ..belakang kira.
Duit mesti kena masuk bulan2 ye cik Lea
Sebab by the end of the day..siapa yang nak tanggung diri sendiri?
Siapa yang nak tolong???
No one but you.. =)

Alhamdulillah..my baby step! Mr Blue Book is finally mine!
Wish me luck, people!

*Terima kasih azim atas ingatan kau pasal menyimpan dan pelaburan. Even you are no longer here..but your advise was really helpful!
*Yui..thank you temankan saya pergi Maybank dan ajar macamana nak isi borang...sumpah rasa sengal gila! LOL!