Tuesday, September 7, 2010

Maaf

Hari Raya adalah hari untuk manusia bermaaf-maafan.

Kenapa perlu mintak ampun time raya aje?

Aku manusia yang sering minta maaf pada manusia-manusia lain walaupun bukan silap aku.
Sebab?
Aku nak orang maafkan aku bila-bila masa pun.

Minta maaf tak bermakna kau kalah.
Minta maaf tak bermakna kau lemah.

"Sorry"
It comes from the heart.

Sekarang penat.
Sebab travel dari Kota Kinabalu ke Kuching Ke Kuantan ke Kuala Terengganu
dan sampai ke Kuala Lumpur malam tadi

Letih.
Tapi hati melonjak-lonjak dan membuang segala keletihan bila cuti da diapprove dan aku akan berada di Johor Bahru dalam tak sampai 12 jam daripada sekarang.

Nak rehat puas-puas.
Nak makan kenyang-kenyang
Nak gelak dan ketawa sehebat-hebatnya
Nak beraya sakan.
Walaupun aku tak suka raya tahun ini
Aku just nak tidur selantak-lantaknya.

Selamat Hari Raya kepada semua.
Aku terpaksa jadi klise sebab nak habiskan ayat ini.
"Maaf zahir dan batin" - kepada sesetengah manusia yang aku nak maafkan. (Boleh? kejam kan?)

Heh.