Thursday, July 21, 2011

Lelaki banyak cakap? Tak cool lah!

Kaum Hawa memang selalu dikaitkan dengan "banyak mulut" dan "banyak cakap"
Manakala kaum Adam pula sering digambarkan sebagai kaum yang lagi banyak senyap dari bercakap.

Status facebook aku semalam mendapat sambutan hangat dikalangan2 facebooker2 yang hebat bermultitasking pada waktu pejabat.


Ramai kawan2 semua menyokong pernyataan diatas..
Perempuan cakap banyak- normal. Lelaki cakap banyak? Tak cool lah!

Sepanjang yang aku ingat..lelaki-lelaki yang pernah hadir dalam hidup aku secara istimewanya mempunyai satu persamaan. Yang mana mereka semua tak banyak cakap!
I do most of the talking. Like 90% from our everyday conversation- it was from me.
Mereka telah lebih banyak mendengar dari berkata-kata.
Its pretty normal in a normal relationship I guess?! :P

Lelaki yang banyak berbual..banyak gebang..sangat lah menjengkelkan!
Aku tak tau dari mana datangnya perasaan itu..
Tapi setiap kali pergi date ataupun keluar minum..bila lelaki itu start berbual tak berhenti-henti (melebihi paras 70% dari jumlah keseluruhan masa berbual) dan juga banyak memotong perbualan aku (kite nak cakap...dia pun nak cakap)..aku akan pastikan bahawa dia tidak akan ada peluang untuk date kali ke-2.
Langsung.

Aku banyak jatuh hati dengan mereka yang mysterious dan tak banyak bunyi.
Lelaki yang kecoh-kecoh dan talk cock -bukan menjadi kegemaran aku.
(Lelaki tak banyak cakap selalunya senang nak dibawa ke mana-mana. Kalau bawak pergi majlis rasmi pun nampak sopan dan baik! =P)

I would like to conquer the conversation.
But it doesnt mean that I would like to control everything.. =)
(they do talk to me also..but they only talk to me privately when no one is around)
Communication is a crucial aspect in a relationship.

Women will do most of the talking while Men are there to listen...hehehe..
*its just my 69cents..no judgement needed.*