Monday, April 2, 2012

Dapat satu, hilang semua?

Dapat satu hilang semua..?
atau
Hilang satu, dapat semua..?

Pilihan ditangan masing-masing.
Aku masih tak berani nak mempersoalkan pilihan manusia disekeliling aku.
Bila tiba masanya aku kena pilih..
Aku mungkin tak tau nak pilih yang mana.
Sebagai manusia yang tamak haloba..
Aku tak pasti bahawa memilih satu adalah jalan yang terbaik berbanding memilih yang banyak!

Susah nak choose.
Sumpah susah.

Aku takut.
Memperjudikan nasib diri dan masa depan adalah sesuatu yang amat menakutkan.
Katakan pada semua yang aku mungkin tak sanggup nak ambil risiko.
Tak suka nak mencuba benda baru..atau suka duduk dalam kepompong sendiri.
Lantaklah.
Untuk seketika ini..memang aku takut! Sumpah takut.
Tak mahu memilih...
Tak mahu mencuba...
Biarlah dia jalan sendiri..
Biarlah celik-celik mata aje..benda dah ter"decide" dengan sendirinya.
Automatik!

Tapi bila tiba masanya..aku tak mungkin dapat memilih dan aku rasa aku harus pilih jugak bila terdesak
:/

Monday sucks, isn't?