Wednesday, May 27, 2009

Mem-blog-kan diri

11.00 pagi- waktu pada jam punch card machine di ofis yang berada disebelah kiriku jelas kelihatan.

Aku dapat rasakan yang aku menitipkan kata-kata di blog ini hanya untuk tatapan sendiri.
Tak pernah sekalipun aku pos kan alamat blog aku dimana-mana lawan web sosial yang aku sertai. Tak Seperti orang lain. Sebab..aku lain! Tak sama macam orang lain =D
*kepada  manusia2 yang membaca blog ini...haihhh...kehadiran anda tidak diundang, pemergian anda tidak dinanti*


Bagi aku blog ini adalah diari dialam maya yang sepatutnya aku tulis kata2 nya dengan pen menggunakan tangan. Sepertimana yang telah aku buat sejak berumur 11 thn lagi.

Namun, diari hati tulisan sendiri untuk tatapan hati telah pun hampir pupus sejak empat tahun dulu.

Tiada masa untuk menulis.
Tangan letih dok menaip assignment di komputer riba.
Tiada mood untuk menitipkan kata-kata
Dan
Tiada apa yang menarik untuk diceritakan.

Itulah alasan yang selalu aku bangkitkan kepada diri sendiri, bilamana teringat pada sang diari yang menjadi sahabat baik satu ketika dahulu. Heh!

Pertengahan 2009- Barulah aku mula nak mengeluarkan setiap bait-bait perkataan tanpa segan silu di alam maya ini. 
Sekali lagi- Untuk tatapan diri sendiri. 

*Blog aku adalah diari hidup aku*