Thursday, February 21, 2013

Bertemu tanpa Berjumpa

Bertemu tanpa berjumpa.
Odd sungguh rasanya.
Tapi keistimewaan ini hanya aku dan kawan aku yang mengong ini yang tahu.

Dunia siber mampu mendekatkan yang jauh.
Mampu buat manusia ketawa walaupun tanpa suara.
Mampu juga buat manusia lupa kerja akibat lawak-lawak bangang seorang kawan.

Lama dah tak berjumpa dia..
Tapi setiap pagi..setiap hari kami bercakap macam duduk sebelah menyebelah.
Perkembangan setiap hari  tak pernah tertinggal dari borakkan kosong bak "menjual ayam sekor tapi tak  pernahnyaaaa laku"
Setiap pagi kalau dia tak ada dekat laman gmail aku, rasa macam tak lengkap

Kami berborak ikut mood.
Kadang-kadang kami ketawa
Kadang-kadang kami down
Kadang-kadang kami kutuk orang
Kadang-kadang kami gossip pasal artis
Kadang-kadang kami sentap cerita hal family
Kadang-kadang kami jadi mengong...cerita tanpa hala tuju dan diakhiri dengan GELAK.

* Kami banyak gelak dari berbual sebenarnya..cakap sikit gelak..cakap duasikit pun gelak-gelak..*

Sebenarnya hari-hari borak pun tak ada apa nak update.
Cakap yang ya yang tidak. Mengarut setiap masa.
Tapi aku suka sebab rasa berteman sentiasa.
Tapi kalau aku tak online dalam gmail, dia masuk opis pun rasa cam bosan sebab takde bahan. Kan? :P

Berkawan tak perlu berjumpa, bertunggu tangga, berpeluk bercinta setiap hari
Ingatan dan rutin itu yang menyebabkan nama pertama dicari dalam list gtalk adalah dia.
Dia ni kawan paling ego aku pernah jumpa.
Rindu aku, takpi tak mau mengaku.
Sanggup cakap "takkkkkk" panjang-panjang.

Walaupun dah berbulan tak bersua muka dan ketawa depan-depan bersama-sama
Tapi hari-hari kami bertemu.
Terima kasih teknologi.

Ye Fatin, aku tau kau rindu aku! ^_^
Kenang daku dalam doamu. 
Muehehheheheh