Friday, January 27, 2012

Yang kita nak dan yang kita tak nampak

Kadang-kadang bila kita nakkan sesuatu...
Kita rasa NAKKKKKK SANGAT!
Kita rasa yang lebih membahagiakan saat itu bila ...
Kita dapat apa yang kita nak!

Tapi, pernahkah kita terfikir..
Kalau kita dapat apa yang kita nak tu betulke BEST macammana yang kita impikan?
Betulke apa yang kita dapat tu HEBAT seperti yang kita angankan?

Tengahari Jumaat aku telah mempertemukan aku dengan satu lagi keajaiban tuhan.

Sebenarnya,
apa yang kita dambakan itu tidaklah seindah yang kita rasa akan terjadi..
Dan ayat menyedapkan hati seperti
"Things happened for some reasons" itu adalah terbukti benar.

Kita sebenarnya tak akan pasti apa yang kita nak itu adalah yang terbaik untuk kita.
Waimah sekuat mana usaha kita untuk kita menggapai impian kita..
Tapi, bila Tuhan tak izinkan..maknanya memang apa yang kita nak sangat tu..bukan untuk kita.
Bila tiba masanya..sudah semestinya kita akan tahu KENAPA? MENGAPA?APASAL tuhan tak bagi kita memiliki impian kita tu..:)

Aku melamun memikirkan zaman-zaman gelap yang segelap-gelapnya itu.
Aku tersengih dengan puasnya.
Sekuat-kuat gelakan aku lepaskan..
Sepanjang-panjang nafas aku hela kan..

Waktu kita nakkkk sangat ianya menjadi...kita tak terfikir pun yang apa yang kita nak tu bukanlah yang seindah yang kita bayangkan bila kita dah dapat.

Hidup memang tak semuanya indah.
Hari-hari kita naik rollercoster di tempat-tempat yang berbeza.
Pengalaman membuatkan kita matang dan bijak memilih
Kesilapan diri membuatkan kita menjadi manusia yang paling berhati-hati

Yang kita nak..tak semestinya INDAH yang kita harapkan
Dan apa yang kita nampak tak semuanya HEBAT macam kita rasa.