Monday, December 24, 2012

Dosa kering

Penghujung tahun, bila tak sibuk..inilah masa yang paling mudah aku digoda syaitan dengan segala bisikan-bisikan jahatnya.
Memang jahat setan ni. 
Di dorong nafsu dan pelbagai bisikan yang ditiupkan ditelinga, aku selalunya tewas.
lol.

Ini salah satu sebab kenapa aku memang tak suka jika graf kesibukan dalam konteks pekerjaan semakin menurun.
Its the festive season..i cant help it :'(
No one would work like crazy and people normally waiting for next year.
Next year which will be arrived on a week time. 7 days left!

Bila tak ada kerja, internet menjadi terapi kebosanan.
Media sosial ini kadang kala memanglah menunjukkan "kesialan"nya.
Aku tak pasti sama ada penangan sosial media ni lebih kepada pro atau kontra.
Bagi aku sekarang, ianya banyak beza daripada sebelumnya.

Aku tidak lagi membebel yang ya dan yang tidak melalui Twitter sejak sebulan lalu.
Aku dah tak mengutarakan ayat-ayat hikmah yang berputar belit di Facebook sejak berbulan-bulan lampau..
Bila aku TIDAK SIBUK dan bosan ... aku upload satu dua gambar profil terbaru dan disinilah aku taipkan bait-bait perasaan yang entah apa-apa sebagai kenangan masa akan datang.
Cuma Instagram menjadi satu medium dan aplikasi yang aku selalu lawati dan menaikturun gambar-gambar yang aku rasa "seksi" -_-"
Jadi, bila kita tak mengekspreskan diri kita...kita akan selalu membaca apa-apa posting yang muncul dalam news feed.

Ya ampun....
Aku rasa..Facebook menyebab utama aku mengumpul dosa-dosa kering setiap hari.
Twitter pun macam tu.
Kenapalah aku ada hati yang macam Kak Nam ni?? T___T
*Macammanalah orang dok kutuk aku zaman aku dok berhoohaa dalam twitter dan facebook dulu?*- Amik cermin, malu nak tengok! :P

Aku selalu mohon pada Allah supaya disucikan hati dari sibuk memperkatakan orang lain dengan diri sendiri..
Ya..aku mengumpat dengan diri sendiri setiap hari.
Itu persepsi !
Susah untuk tidak menjadi skeptikal dengan keadaan yang sebegini.
Serius ...itu adalah susah untuk aku.

Lama kelamaan ..aku tanamkan dalam diri- "Lantak pi lah depa! Janji depa happy"
*Sebab aku dulu pun lagi teruk mengexposekan diri sendiri dalam internet* Euwwww! Attention seeker!
Tapi aku dapat beberapa konklusi...
Media sosial ini memang medium untuk kita nak menunjuk-nunjuk!
Medium untuk mendapatkan pujian..
Medium untuk mendapatkan dosa kering dan dosa yang tak pasal-pasal kita dapat..

Walhal, Media sosial ini sepatutnya menjadi medium untuk merapatkan silahturrahhim...
Aku blur. Segan dengan diri sendiri.
Aku akan cuba membaca ditempat lain dari menjadi perempuan kepoh nak amik tau hal orang melalui sosial media. :P
Yang pasti...aku benci bila kerja tak berapa memerlukan kesibukan aku dan kalau rasa macam ni ada...betul agaknya orang kata yang aku dah kahwin dengan kerja. -_-"

Merry Christmas for those who celebrating it! :D