Monday, June 13, 2011

If we ever meet again.. and finally- we did!

Bermula dengan hanya sebaris pertanyaan mudah sebagai "pemecah gelas" bicara

"Balik JB ke bang?"

13.6.2006
Restoran "aku-dah-tak-ingat-nama-nya"
Machap.

Brader tu muka gangster.
Kalau sekali tengok- tak berani nak tgk dua kali atau kali ketiga.

Brader tu mengangguk
"A'ah balik JB!"

Aku bersuara sambil menyalakan sebatang rokok kegemaran dan melabuhkan punggung aset terhebatku disebelahnya.

"JB kat ne bang?"

"JB kat Perling..awak ni panggil2 saya abang..Awak ingat umur saya berapa?", soalnya serious sambil menyedut asap rokok Winston ditangannya.

............Aku terkedu. Takkanlah badan sebesar Gorilla ni, muda lagi dari aku! LOL!

Brader yang ku usik2 ajak berbual ni memang tak hensem. Besar dan menakutkan!
Entah kenapa terusik pandangan ...terlepas kata untuk berbual.
Kalau handsome- memanglah nampak sangat kan?!
Dia seusia dengan aku rupanya! LOLOLOL!
Patutla marah benar bila aku panggil dia "bang!"
Hahaha.

Lahir sama tahun...
Cuma dia memang tua lagi dari aku.- 10 bulan tua!
Seorang headboys sekolah lelaki ternama dalam JB.
Sekolah yang paling glamour, yang kononnya best tapi dibenci sekelian sekolah lain.
Serious tak sangka dia sebrilliant itu!
Result SPM kalau nak compare ngn aku memang "jauh ke perut"

Berkawan dalam erti kata sebenar.
SMS- Surat- Friendster- Facebook dan Kini BBM!

Asas persahabatan berkenaan dengan KEHIDUPAN.
Kalau keluar, kami berbicara tentang hidup, kekayaan, keperluan dan juga masa depan.
Yang sememangnya dia lagi hebat membentangkan pelan2 khusus yang mampu dicapai dalam sesetengah durasi masa.
Tak sampai sepuluh kali berjumpa, melepak dan ketawa rasanya...
Tuntutan belajar yang bertempat di Bintulu membuatkan kami jarang jumpa dan kadang-kadang terlupa!

5 tahun berlalu...
12.6.2011
Kami bertemu
Menjadi petani moden sememangnya cita-cita tinggi melangit sebesar orangnya.
Bangga bertemu kawan yang sunyi tanpa berita
Dek kesibukan masing-masing mengejar dunia dan cita-cita
Aku senyum tengok dia dan biji matanya terbuntang bila tengok aku! Iya?

Kami tak pernah berubah perangai walaupun umur dah tua.
Soal kehidupan masih menjadi konsep utama perbualan.
Mengarut dan bertekak bila pandangan masing2 tidak diterima
Ketawa terbahak-bahak tanpa mempedulikan sesiapa bagai orang gila
Kami suka berada dalam hidup serta dunia yang kami punya.

The value of friendship itu tidak terungkai dalam sebarang ayat dan kata-kata.
Walau jauh beribu batu, walau hilang dari pandangan dan bertahun tak jumpa...
Bukan bercinta bukan bermadah...tapi sayangnya masing2 tetap ada.

Its good to meet you again Ajim..
We never left each other even we just remain silent. For years.

Tengok gambar kat bawah...We didn't change a lot kan, Jim?


2011 - (26)

2007 (22)

I miss you, Azim Hazny and its great to see you back! =D