Thursday, September 3, 2009

Cerita Fesyen Baju Raya tahun ini.

Bukan nak condem sesiapa.
Tapi semenjak dua menjak ni,
dari pemerhatian aku di gedung2 membeli belah, banyak 
booth2 serta kedai2 dan toko2 yang menjual baju raya untuk kau
m hawa  telah membawa satu trend baju.

Trend baju kurung moden yang bahagian lengannya macam baju aladdin.
Ada getah di bahagian hampir bawah lengan baju tersebut

Wth???
Sewaktu jalan2 di Geylang Serai minggu sudah..
Boleh dikatakan trend baju sebegitu memenuhi ruangan bazar menjual pakaian hari raya.
Sampai nak bergaduh aku dengan mak sebab dia nak beli baju yang ber"trend" begitu.
Bukan sahaja aku..malah Ngah..Kaklong dan Syikin..rata2 tak mahu tengok mak pakai baju tangan kembang kuncup tu.
Aduhaii..kepala pusing tengok baju tu.

Entah kenap aku sangat tak berkenan tengok rekaan baju tu.
Cantik kah?
Cuba bayangkan kalau si pemakai adalah seorng yang badannya macam aku..
Lengan yang da sedia ada tak cantik..akan nampak bertambah besar..
Cantek ke????

Cuba lihat ini...

Adui....
sakit mata oo tengokkan!

Siapalah yang mereka fesyen begini hingga menyesatkan pemikiran pemakainya..
Kasihan la siapa yang anggap baju trend lengan kembang kuncup ni "TRENDY" sangat!
Heheh...

Just my 2 cents..;)