Tuesday, June 2, 2009

Sendiri

Almari kosong.
Hati aku? 
Sayu.

Dia?
Diam.
Muka sebal.
Aku pun muka sebal.
Tunggu Lee datang
5 beg plastik hitam- baju bersih.dengan hanger2 sekali aku letak
Laptop.
Plastik baju kotor
Barang2 lain.

Haihhh..
Lee datang
Angkat barang.
Dia tolong.
Senyap.
Tak cakap apa.

Aku dah pindah.
Pindah dalam erti kata sebenar.
Betul2 pindah. Serious!
3 tahun 10 bulan lamanya hidup bersama.
Macam tak percaya yang akhirnya aku yang sendiri nak pindah?!
Haihhh...
Sedih? Tengok almari baju aku kosong..sayu dan sikit sedih.
Lain-lain ?takde rasa

Termenung.
Bilik kecik itu pilihan aku.
Kemas barang
Bertafakur
Amik mood
Hisap rokok...hela nafas.
Berfikir..
Haihhhhh....

Hidup baru
Tidur sendiri.
Hidup sendiri.

Harap2 ada sinar dihujung nanti
Bukan aku menarik diri jauh sekali membawa hati..
Cuma nak mengajar diri
Bahawa tiada siapa yang akan mengubah nasib ini
Kalau bukan AKU SENDIRI!

Heh!
Harap2 hidup diberkati.
Oh ya...
Tanda 1- Dah dapat parking utk aku sewa
Alhamdulillah
Yang ajaibnya, takde deposit! seriously????
Alhamdulillah SEPULUH KALI!

Tuhan, bantu la diriku ini.