Wednesday, June 17, 2009

Wanita dan Waktu Uzurnya

Seringkali jika seseorang wanita itu "naik hantu" atau naik minyak..atau berhangin tak tentu pasal..orang-orang disekelilingnya mesti mengeluarkan pernyataan seperti berikut

"Ala..member tengah period la tu"
atau pun..
"Ni mesti tengah berdarah"

Hakikatnya, memang betul pun.
Aku percaya selepas membaca artikel ini

Mood tak stable, perilaku makan yang sangat ekstrem, sakit di bahagian perut..Kulit berminyak bagai boleh menggoreng telur diatas permukaan epidermis. Haihhh*

Dan sekarang, aku sedang mengalami gangguan-gangguan seperti yang disebutkan diatas.(walaupun waktu2 merah menjelma hampir tiba)

Kadang kala terfikir juga...
Susahnya jadi wanita..
Perempuan ini adalah susah untuk dimengertikan..(adakalanya bukan masa haid pun jadi macam ni) 
Mood Swing!

Aku sedang elok berfikir, bagaimana lelaki-lelaki yang telah  berkahwin di luar sana mampu melayan kerenah wanita yang bergelar isteri kepada mereka.
Amazing!

Rasa nak jauhkan diri dengan semua benda..semua orang..jadi aku takla dibenci..dikutuk..diumpat oleh manusia2 lain atas OUTRAGEOUS nya  attitude aku dan dalam masa yang sama aku mengalami perut sakit perut...pinggang macam nak patah dan Hati kecil jadi cam hati semut! Cehh!!

Aku benci diri sendiri masa time piyed! Heh!!!!!