Friday, October 21, 2011

Berisi itu adalah Gemuk!

Walaupun berat badan naik dengan secara gembiranya semenjak dua menjak ni.
Aku tetap cuba memberikan post tercantik dan terlawa untuk menaikkan self esteem aku.
Gambar cantik penting untuk diri sendiri.
Bukan untuk orang lain.
Badan yang cantik mengurangkan rasa tidak puas hati sebagai manusia

Mjungkin orang kata
"Mana ada gemuk! Ok je aku tengok!"
ataupun
"Gemuk part mana? Bodoh ni!"

Definisi badan berisi akibat kenaikan berat badan adalah sama maksudnya dengan GEMUK pada pandangan aku.
Situasi sekarang-
Lengan makin berisi,
Perut membuncit,
Punggung makin besar macam orang baru lepas beranak dan tak berpantang,
Muka melebar
dan
Peha berselulit
serta
Baju da jadi saiz tengah-tengah diantara M dan L.
Huwaaaaa
T_________T

Semalam, sewaktu tamat event di Ritz Carlton, aku paksa intern legal department snap sekeping gambar dengan pose terbaik aku.

Aku rasa aku lawa dalam gambar ni.
Mungkin posture badan dan pakaian yang dikenakan telah berjaya menyembunyikan segala extra2 parts pada badan aku.
Heh!
Lantaklah orang nak cakap apa.
Aku memang vain dan nak menunjuk2 sebab nak memotivatekan aku..betapa susahnya nak bagi pose cantik bila badan dah melebar macam orang beranak lapan dan tak jaga makan.

Life is "fun" kan?
Berisinyaaaa kauuuuuu Leaaaaaaaaaaaa!!!
Huwarggghhhhhh!!!!!!!