Thursday, April 7, 2011

Yui

Lelaki dalam gambar ini BUKAN BOYFRIEND aku.
BUKAN ABANG aku
BUKAN SEPUPU aku
BUKAN juga siapa-siapa yang ada pertalian darah ataupun pertalian hati dengan aku.

Tapi dia adalah antara manusia yang selalu ada dengan aku.
Antara yang rapat dalam banyak-banyak yang rapat dengan aku.
Sepertimana yang semua tahu dan lagi sekali statement yang aku suka sangat nak letak...."my friends are my family here"

Nick name dia Yui.
Nama kampung dia. Takpe, dia kata dia tau dia kampung..tapi dia bangga je!

Aku kenal dia masa kerja kat office lama.
Mamat ni memang pendiam.
Sangat la pendiam macam ada emas dalam mulut.
Dia nak kawan dengan aku pun mula-mula guna YM.

Dia lah tukang punchkan card aku bila aku terlambat (atau sengaja lambat)
Dia jugakla member breakfast dan lunch sama-sama (sampai sekarang-kadang2)
Dia jugaklah "bank rakyat" aku kalau keadaan sangat menyesakkan.
Dia jugakla mekanik dan tukang adjust benda kecik-kecik untuk kereta aku.
Dia jugaklah plumber and orang yang buat wiring umah lama dan rumah sekarang.
Dia jugaklah tempat cerita sedih,duka nestapa dan juga cerita gembira.
Dia jugakla tempat aku mengarut sana sini, cakap bukan2 dan gelak macam2.

Pendek kata, dia antar manusia yang paling banyak tolong aku semenjak dua tiga tahun hidup aku kat KL ni.
Dia tak banyak cakap. (redundant)
Dia suka senyum.
Dia boleh terima apa je aku cakap (yang ye dan yang tak)

Dia lelaki baik.
Kawan lelaki yang ada sama-sama masa tengah ketawa dan menangis.

Cuma, dia suka merajuk.
Ahahahahahaha.
Aku tahu dia mesti baca tulisan aku yang ini. =P
Aku selalu tak layan kalau dia merajuk.
Kasehan.

Yui.
Itulah kawan aku.
Kau ingat senang nak dapat kawan macam ni?