Monday, July 20, 2009

3-2

Gelak besar aku bila si penyerang bola sepak kebangsaan, Amri Yahya dengan bangganya memberi sepatah dua kata yang berbunyi lebih kurang begini..
"Saya tahu rentak Van De Sar"

Aku gelak besar.
Hahahahahahahahhahahahahhahahahahahahahahaha

Kekalahan tipis Malaysia, 3-2 dengan kelab bolasepak agung dunia dan juga kelab kegemaranku , Manchester United pada Sabtu lalu telah membuatkan pasukan boalsepak negara kita
 mendabik dada
Media cetak serta media eletronik mengeluarkan kenyataan yang mana pencapaian bolasepak kita semakin baik..
(Bolehkah pencapaian diukur dengan hanya kekalahan tipis dengan Manchester United tempoh hari?)

Lagi sekali aku gelak besar
Haahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahha

Ok. 
Tidaklah menjadi satu kesalahan untuk masyarakat kita berbangga dengan pencapaian skuad bolasepak negara Sabtu lalu.
Tapi tak perlulah membuat sebarang komen yang sangat akan menjadi satu isu.

Bukan aku tak sokong barang buatan Malaysia ... atau pemain Malaysia yang agak berkaliber seperti Amri Yahya tu.. hehehe..
Namun, dengan beliau mengeluarkan kenyataan sebegitu, aku rasa tak patut sangat la..
Kalau nak dilihat pencapaian bolasepak kita dengan China atau Iran sekalipun..kita jauh kebelakang. Cuba tengok match yang lepas2..heh!

Dan Manchester United pada Sabtu lalu, takla aku fikir bermain bermati-matian macam lawan dengan Fools atau Arsengal dalam EPL ..
Its just a friendly match.
Mesti mau bagi tuan rumah muka sket la..
Tak perlu la nak hentam pihak tuan rumah dengan gol sebanyak 13-0 atau 20- 0 yang mana possibilitynya ada juga. Heheh..
Player2 Manchester United pun mau jaga ankle,kaki, tulang kering dan keselamatan mereka. So tak perlulah main ye ye sangat.
Perlawanan ini adalah sebahagian daripada Public Relations Campaign mereka untuk tahun ini.
Nama pun Manchester United Asia Tour 2009
Heh!

Jadi apa pun, aku masih lagi nak gelak..
Hahahahahahhahahahahhahahahahahhaaahaah

Kita lihat malam ini...
Siapa yang kena..
Dan semestinya rakyat Malaysia mengharapkan bahawa penyerang kebangsaan yang menjadi hero Malaysia Sabtu lalu mampu mempertahankan kewibawaan dan kehebatanbeliau yang sudah kenal dengan tindak tanduk penjaga gol NO 1 German itu.. 
Hehehehe...


Glory Glory Man United!

dan juga...

Malaysia Boleh!