Wednesday, July 8, 2009

Hadiah dan Penerimaannya

Sepanjang 24 tahun hidup, aku sering dikecewakan dengan hadiah. Kenapa? Kebanyakkan hadiah yang aku terima tidak memenuhi piawaianaku

Kalau diikutkan dengan peratusan hadiah yang terima sepanjang hidup, 90% hadiah itu tidaklaH bersesuaian dengan kehendak aku. Sama ada hadiah itu, bukan pilihan aku, bukan kegemaran aku, bukan keperluan ataupun yang paling penting bila hadiah itu tak sama ngn apa yang aku mimpi2kan setiap malam. Ceh!

Seperti yang terjadi baru-baru ini. 
Ollie hadiahkan LIPSTIK?
ok..its Estee Lauder. Still.. Aku rasa lipstick is not my priority now. I was dreaming of getting a nice perfume for the occasion.

The moment I received the gift.. I was paused. Unintentionally. I was devastated. Really..
Ahh..I didnt know how to react. 
Honestly, I don't  really fancy the gift.
*Haiiihhh*

Cuma..bila orang dah bagi..aku terima juga. sambil cuba melemparkan muka paling manis dan ikhlas untuk menyatakan 
"Terima kasih"
Heh..Bukan soal hipokrit yang muncul...namun keadaan yang tidak bisa aku menyatakan bahawa ..
"I AM SO SORRY.. I DONT THINK I LIKE THE GIFT!"
tak sampai hati.. sobs..sobs.. sebab packaging dia cantik dan kreatif,kaler lipstik consider ok la.. dan sebab brand dia Estee' Lauder.. Kalau cap ayam ke cap basikal ke cap buah kel..aku sengih dan amik jugak sebab hadiah tu datang dari orang yang da banyak tolong dan berbakti dalam hidup aku..

Ok..sekarang ini dia sangat happy dengan hadiah yang tak pernah terfikir dia akan dapat dari aku.  Somebody got his new toy to play with! I am glad that he likes it..oh..he loves it!
Dan aku? tersengih2 memandang lipstik yang akan aku gunakan sebulan sekali pada majlis2 rasmi ataupun masa interview kerja.