Tuesday, July 28, 2009

Saya jumpa Artis.

Takla hebat sangat tajuknya. 
Sebab sejak bermastautin di kota lumpur ni, bersepah -sepah artis yang aku nampak.
Namun aku teruja malam tadi bila seorang pelakon duduk semeja dengan kitaorang sewaktu birthday Nadia.

Ok. Aku sangat suka tengok cerita Impian Ilyana.
2006-2007. Masa zaman-zaman Uni dulu, balik kelas (naik bas Rapidkl ok? Dari Damansara-Cyberjaya, hari2- sampailah Sarah datang dalam hidup aku. Baru lah selesa naik kereta .kekeke..- Kdang2 belasah kereta Ollie juga. Heh!) Terus aku switch on tv dan tunggu pukul 4.30 ptg.


Main karakter- Lydia Ibtissam- Bukanlah kegemaran aku. Ollie's fav. Tengoklah kaler kulit dia. She is sooooo Ollie's type. Definitely not my type sebab dia sangatlah mengada2 dalam siri itu.

Yang aku suka tengok adalah karakter Nik- kawan Illyana yang sentiasa cool itu. She is so pendiam tapi ada kelas yang tersendiri. 

Walaupun cerita tu hanya ditayangkan selama 10 min , Isnin- Khamis. Aku tetap layan. Sanggup tunggu depan tv dan sanggup berlari kejar bas...semata-mata nak layan cerita tu..

Now- konsep cerita da tuka. Casts da lain-lain. Dah tak best and aku dah takde masa nak menghadap cerita tu dekat tv lagi. Kerja la oii!

Malam tadi
Nik kawan Ilyana itu duduk setable bersama kitaorang.
Masa time dia salam2 tu, terdetik dalam hati...
She is so familiar.

Turns out memang dia sangat familiar dan bila aku dengan takde segan silu bertanya
"You ni pelakon eh?" pada Cik Junad (nama betul kepada Nik itu)
Cik Junad pun tersengih2.
Seraya itulah aku bertanyakan bermacam-macam soalan dan macam2 komen dikeluarkan.
But she is exactly look the same on tv.
Karakter - More less like in the series. Thats what the gf said.- the one that looks like Sharifah Amani  (im not really into Sharifah Amani!hehehe)

Junad sangat cool dan pemalu. Terus aku ingat part dia kerja part time dekat Giant dulu.. Heh!

Dan Pagi ni, aku bagitau Ollie.. He tot that I met Lydia Ibtissam yang dia minat tu...
Silap da...bukan Illyana. Tapi Nik! 

Hati sangat besar bila Ollie still ingat siri kegemaran aku...Hehe..